BEN KİMİM?(2)

Kendimizi tanımak için başladığımız yolculuğun 2. bölümüne geldik. Bu yazımda "Oluruna Bırakmak" konusundan bahsedeceğim.

Kimi zaman gelir ki hayattaki her şey sanki sizin üstünüze geliyormuş gibi hissedersiniz. Kafanızda da şu tarz sorular meydana gelir; "Neden yani neden hep ben?", "Hayat benden aldıklarını neden geri vermiyorsun?", "Ben bunları hak edecek ne yaptım?" . Peki ya biz bu çıkmazda ne yapmalıyız? Öncelikle kendi kendimize şunu söylemeliyiz: " Sakın boşluğa düşme, uçurumun olurum.". Eğer biz kontrolü kaybedip mantıksal olarak değilde duygu yoğunluklu hareket etmeye başlarsak sorunlar artar ve tabiri caizse kaybolup gideriz. Oluruna bırakmayı öğrenmek lazım bazen, detaylı düşünmemek, çaba sarf etmemek. Çünkü en güzel şeyler olacağı varsa aniden oluyor. Kurcalamak noksan aramaktır, kafa karıştırır. Oluruna bırakmak düşündürmez, anı yaşarsın ve tüm güzel şeyler kendini aniden belli eder, oluverir, bunu unutmamalıyız. 

Ben de bu tarz durumları çok yaşayan birisiyim ve bir gece not defterime bu olaydan şöyle bahsetmiştim: "Bir akşam üstüydü masmavi gök kan kırmızıyla yoruluyordu. Kan kırmızıya dönmek üzereydi, beynimin içinde bir pinpon topu dın dın dın..." ve bu ruh halinden kurtulmam aylarımı aldı. Bu ruh halimden kurtulunca da yine not defterime şu cümleyi yazmıştım: "Ve biz; aklımızdan çıkartamadıklarımız tarafından öldürülüyoruz.". O gün bunu öğrenmiştim: Biz insanlar bir çok şeyi kafamıza taktığımızdan dolayı küçük olayları bile gözümüzde büyütüyoruz. Ben de o günden sonra işleri oluruna bırakmayı öğrendim.

Bu tarz süreçlerde insan yalnız kalmak ister ama unutmamalıyız ki biz insanlar tek kanatlı melekleriz ve ancak birlikte uçabiliriz. Başladığın işe nereden başladığını hatırla ve yanından gidenleri değil hep yanında olanlarla birlikte ol. Gidenler seni kaybetmiştir ancak sen gideni geri getirim diye elinde olanları da kaybetme. Elindekilerin kıymetini bil. Ne kadar düşersen düş en dipte olsan bile hiçbir şey için geç değil. Sınırları belirleyen sensin. Bir şey hala aklındaysa risk almaya değerdir. Kim olduğunu hatırla, sen aslında bir kişiyi veya şeyi gözünde büyütemezsin o olduğu yerde kalır, sen o büyük gözüksün diye kendini küçültürsün. Sen aslında bu değilsin.

Yapılana kadar her şey imkansız gözükür. Elon Musk'un da dediği gibi "Sana inanmayan bütün insanlar bir gün herkese seninle nasıl tanıştıklarını anlatacaklar. Hayat bu bazen çok güzel sürprizleri  olur insana tabi önce hak etmek gerekir.

Kendinize şunu diyin:  Yaşamak istediğim gibi yaşayacağım. Giyinmek istediğim gibi giyineceğim. Yazmak istediğim gibi yazacağım. Benden beklenildiği gibi değil, olduğum gibi davranacağım. Kimsenin beklentilerini karşılamak için bu hayata gelmedim. Olmam istenilen kişi olamadıysam, bunun için özür dilemeyeceğim. Çünkü bu, benim hayatım. Elimden geldiğince ve gücüm yettiğince hayatımı özgün ve özgür kılacağım.

 VE UNUTMADAN HER ŞEYİN BİTTİĞİNİ SANDIĞIN AN İŞTE ASIL O ZAMAN HER ŞEY YENİ BAŞLAR.
GÜÇLÜ OL VE ZORLANDIĞINDA MOLA VERİP İŞERİ OLURUNA BIRAK!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar